dinsdag 15 oktober 2013

Onkruid!

Ik huil en ben in paniek, verlies komt en ik kan het niet tegenhouden. Het glipt tussen mijn vingers door, het is frustrerend... zolang ik het nog probeer tegen te houden. Ik ben machteloos. Mijn hoofd kan het bijna niet dragen, en dan besef ik dat ik het moet accepteren...Er komt berusting, fase van verwerking, overgave naar God, ik voel me kwetsbaar en klein. 


In die fase ontmoette ik een "olifant", ze stampte rond in mijn domein. Ze trad het met beide voeten, en ik kon er niet boven staan, niet op dat moment...


Inwendig verwijt ik en zoek een manier om het te uiten, betaald te zetten, te laten voelen wat het met me deed. Waarom? Omdat ik me gekwetst en niet gezien voelde...


Het is een nare angel, waarvan ik weet dat ik moet vergeven, dat ik niet in boosheid verder moet leven...

Dat ik mijn boosheid niet moet voeden, omdat het groter wordt. 
In mij en om mij heen. 

Boosheid is onkruid, het woekert verder en verdrukt de mooiste planten. 

Het plantje wat voorzichtig en aarzelend groeide, de plant die al in bloei stond. 
Onkruid is sterk en kwaadaardig.

Welke plant geef je voeding?

En welke plant laat je voeden?  

Het leven in dankbaarheid met God geeft de mooiste bloemen. Die bloemen moeten groeien, hebben ruimte nodig. Ze zijn teer dus vanzelfsprekend hebben zij meer zorg en voeding nodig dan het onkruid. 

Met onkruid gaat het bijna vanzelf, het zoekt zijn weg wel naar alle kanten. En het heeft een harde aanpak nodig om het te verwijderen, omdat het niet vanzelf doodgaat. 




Zo zie ik het leven, wandelen zonder en wandelen met God. En gelukkig hebben wij een keuze, ik weet het en besluit de boosheid los te laten... en... ik hoef het helemaal niet alleen te doen! Hij is voor mij en naast mij en om mij heen... Heer U bent altijd bij mij!


Het lucht op en het geeft ruimte om weer adem te halen... 



Ik was bijna vergeten hoe het begon, wat er aan vooraf ging...


5 opmerkingen:

  1. o wat herkenbaar. ik schreef er al eerder een gedicht over. Als je het wilt lezen: http://buhdenksoltjus.blogspot.nl/2012/09/eerlijk-gezegd.html

    sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook moeilijk om boven een olifant te staan hoor ;-) Ik snap je. Zulke dingen tot Jezus brengen, dat lucht pas op. En later een gesprekje aangaan met 'olifant'. Als dat kan tenminste.

    Boosheid is idd als onkruid. En het overwoekerd alle andere plantjes. Maar het kan ook een fase zijn. Soms is het heel belangrijk om die boosheid ( eventjes) wel ruimte te geven. Mozes was bijvoorbeeld ook boos toen hij die stenen tafels van de berg gooide. Hij was terecht boos. Daar mag ruimte voor zijn. Maar het mag niet overgaan in bitterheid. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat het nu week beter met je gaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boosheid, of boos zijn en verbitterd raken, schaadt over het algemeen hetmeest jezelf. Soms weet de ander nergens van en leeft gewoon zijn of haar leven. Jouw leven echter is vervult van dit venijn. Het kost ontzettend veel kracht en gebed om sommige dingen achter je te laten en, zoals jij al zegt, niet te voeden. Toch maakt het je rijk als je ineens ontdekt dat het achter je ligt......

    Dit zijn geen loze woorden zoals je zult begrijpen. Ook door mijn leven loopt soms een olifant....en dan moet je die temmen....

    Deze week loop ik dan ook weer dapper met mijn zweep rond te zwaaien ;-)

    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dr. Itua geneest mijn HIV, ik ben al 10 jaar een ARV Consumptie. Ik heb mijn best gedaan totdat ik Dr. Itua tegenkwam op de blogsite. Ik heb hem ge-e-mailen over mijn gegevens over mijn hiv en mijn locatie. Ik heb alles aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat er niets is om bang voor te zijn dat hij me zal genezen , mij schenk me garantie, ik vraag me om dingen te betalen, dus als ik genezen ben, zal ik dankbaarheid tonen. Ik weet niet hoe ik het moet doen Dr. Itua. Ik kreeg zijn kruidengeneesmiddel via EMS Courier-service die bij mij op kantoor kwam 5 werkdagen. Het is een goede man en ik ken hem voor zijn goede werk. Mijn grootmoeder roept hem op om hem en mijn vrienden te waarderen, dat is een vreugde voor mij dat ik vrij ben van het nemen van pillen en dat dikke schoonheid een nachtmerrie is .je zult begrijpen waar ik het over heb als je hetzelfde probleem had ik was zijn agenda ook dat hij me onlangs stuurde, hij geneest een hele aardige ziekte zoals, kanker, herpes, fibromyalgie, hiv, hepatitis B, lever / nier Inflamatory, Epilepsy, Infertility, Fibroid, Diabetes, Dercum, Copd, en brengen ook Ex Lover terug .. Hier zijn Contact .drituaher balcenter @ gmail.com Of Whats_app-nummer +2348149277967

    BeantwoordenVerwijderen