dinsdag 4 juni 2013

Tel je zegeningen III

In de huiskamer lag een verdwaalde sok naast een legoblokje. Schoenen van de jongste waren onvindbaar toen we naar school moesten. Toen ik terugkwam wachtte de vaatwasser, het aanrecht was aangekoekt (manlief had gisteren de afwas voor me gedaan ;). In de badkamer lag een hoop met was. De verkenningstocht in huis was nog niet afgelopen. De slaapkamers waren een verzameling van knutselwerkjes, met de grootste liefde gemaakt (gooi ze maar eens weg!). Zucht... Net als buhdenkseltje bedacht ik me vanmorgen waar ik zou kunnen beginnen...


Terwijl ik begon met het aanrecht en de kamer op te ruimen dacht ik na. Ik wilde een vervolg schrijven op mijn eerder geschreven blogjes "Tel je zegeningen" en "Tel je zegeningen II".
Dankbaarheid kun je leren. Dankbaarheid geeft rust, een hart vol vrede. Het zorgt ervoor dat ik God als gever van alle dingen zie. Tel je zegeningen, tel ze één voor één en "Je ziet Gods liefde dan door alles heen..." 
Een dagelijkse oefening...
Maar hoe blijf ik er dagelijks op letten vroeg ik mezelf af? Zal ik ze opschrijven totdat ik er duizend heb en dan ook niet stoppen... Verzin ik een creatieve manier door een tastbare herinneringen te verzamelen in een lijst of pot? Stel ik mezelf elke dag vragen om me er bewust van te zijn, die ik vervolgens opschrijf in mijn dagboek/ schrift. 

Ik zag de volgende foto en glimlachte... Hoezo moeilijk denken? Het inspireerde me "om te denken" en mijn dagelijkse zegening te zien... 





Laten we niet moe worden goed te doen. Laten wij dus, als wij gelegenheid hebben, goeddoen aan allen, maar vooral aan de huisgenoten van het geloof. (Galaten 6: 9-10)
Elke dag is opnieuw gevuld met kansen om goed te doen. Elke dag een kans te dienen voor Jezus. Een kans te zorgen voor mijn gezin. Jezus zegende mij met een echtgenoot en kinderen. Elke dag is een geschenk uit Zijn hand! 
"Wauw, ik mag zo dicht bij mijn gezin zijn om Gods liefde te delen"
"De zegeningen liggen voor het oprapen!" 

Er wacht een kans in de keuken, een kans in de badkamer, een kans bij de tranen van mijn kind...
Elke dag het voorrecht voor mijn gezin te mogen zorgen en tot zegen te zijn.

Vader, maak mij tot een zegen, hier thuis! 
Van Uw liefde delend, waarin wij zelf tot bron van zegen zijn!







11 opmerkingen:

  1. Mooi hoor! Hier ook genoeg zegeningen om op te rapen: wasgoed, speelgoed, schoenen...and so on;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed idee om ze eens op te gaan schrijven! Ga ik eens in de praktijk proberen te brengen.. bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd! Je hebt vast ook weleens een family night aan dit onderwerp gewijd denk ik?

      Verwijderen
  3. Dank je wel. Al die kansen wil ik eigenlijk wel grijpen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o wauw, goed omschreven zeg. ik heb er eens een gedicht over gemaakt, met dezelfde strekking. Als je nieuwsgierig bent geef je maar een gil.
    liefs Loïs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor je reactie! En ja natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar je gedicht!

      Verwijderen
  5. Mooi geschreven Magdalena! Zo hebben we heel wat zegeningen allemaal....

    Lieve groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel goed om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank nog voor je reactie op mijn blog. Ik heb je blogs over het tellen van je zegeningen gelezen. Mooi en helder omschreven én heel herkenbaar;) Mooi he zoals we allemaal van elkaar kunnen en mogen leren!

    BeantwoordenVerwijderen