zondag 16 juni 2013

Vaderdag

Vaderdag is een feestdag ter ere van vaders, waarbij hun vaderschap, vaderlijke plichten en de invloed van vaders in de samenleving wordt gevierd. Naar verluidt is Vaderdag in 1909 geïntroduceerd door mevrouw Sonora Smart Dodd, uit de staat Washington, waarbij zij haar vader wilde eren, William Jackson Smart, een veteraan uit de Amerikaanse Burgeroorlog, die weduwnaar was geworden, nadat zijn vrouw in het kraambed bij de geboorte van het zesde kind gestorven was. Toen zijn dochter volwassen geworden was, wilde ze de kracht en het doorzettingsvermogen van haar vader onder de aandacht brengen. Zij was hiervoor geïnspireerd door Anna Jarvis, die een jaar eerder een Moederdag had gelanceerd.

Bron: wikipedia


Het is een mooi gebaar om papa in het zonnetje te zetten. Speciale dagen in het leven geroepen helpen daarbij. Het is belangrijk kinderen te stimuleren blij te zijn met een vader die zorgt. Belangrijk de waardering te laten uiten door een (klein gebaar), zelfgemaakte tekening of knutsel, persoonlijke woorden. Het geeft de dag een feestelijke omlijsting!

Gisteren las ik bovenstaande informatie op wikipedia: "een feestdag ter ere van vaders". Ik overdacht het stukje en wilde hem aanvullen. (Overigens niet om na te laten onze aardse vader en moeder te eren en te respecteren.) Persoonlijk ben ik blij, dankbaar en verwonderd dat de zorg van mijn hemelse Vader ook voor mij was en is. Dat te beseffen vervuld me met grote dankbaarheid!
Zo is het toch elke dag Vaderdag, een dag ter ere van Onze Vader in de Hemel?

4 opmerkingen:

  1. Dankbaarheid voor onze aardse én hemelse vader, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dr. Itua geneest mijn HIV, ik ben al 10 jaar een ARV Consumptie. Ik heb mijn best gedaan totdat ik Dr. Itua tegenkwam op de blogsite. Ik heb hem ge-e-mailen over mijn gegevens over mijn hiv en mijn locatie. Ik heb alles aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat er niets is om bang voor te zijn dat hij me zal genezen , mij schenk me garantie, ik vraag me om dingen te betalen, dus als ik genezen ben, zal ik dankbaarheid tonen. Ik weet niet hoe ik het moet doen Dr. Itua. Ik kreeg zijn kruidengeneesmiddel via EMS Courier-service die bij mij op kantoor kwam 5 werkdagen. Het is een goede man en ik ken hem voor zijn goede werk. Mijn grootmoeder roept hem op om hem en mijn vrienden te waarderen, dat is een vreugde voor mij dat ik vrij ben van het nemen van pillen en dat dikke schoonheid een nachtmerrie is .je zult begrijpen waar ik het over heb als je hetzelfde probleem had ik was zijn agenda ook dat hij me onlangs stuurde, hij geneest een hele aardige ziekte zoals, kanker, herpes, fibromyalgie, hiv, hepatitis B, lever / nier Inflamatory, Epilepsy, Infertility, Fibroid, Diabetes, Dercum, Copd, en brengen ook Ex Lover terug .. Hier zijn Contact .drituaher balcenter @ gmail.com Of Whats_app-nummer +2348149277967

    BeantwoordenVerwijderen