vrijdag 3 januari 2014

Een verrassing in 2014?

Kijk je ook uit naar wat het nieuwe jaar gaat brengen? En hoe heb je je balans opgemaakt over afgelopen jaar? Het waren vragen die door mijn hoofd gingen. Wat heeft 2013 mij gebracht? Naast al die zegeningen die ik telde waren er ook zware of donkere momenten. Ik verloor het geloof niet, maar ik was met momenten verder weg van God dan ik van te voren had bedacht. Mijn man is niet tot geloof gekomen afgelopen jaar. Het lijkt me soms alsof hij er verder van weg is dan ooit. De zonde hem verder weg trekt. Hoe houd ik dan de moed voor dit jaar? 


Ik kreeg twee bemoedigingen die ik graag met jullie wil delen.

Het eerste komt bij mij elke keer terug. Door mijn oog op Jezus te houden, op het Licht. Hij verlicht zo mijn weg, stap voor stap. Ik hoef niet verder te kijken naar die hele weg. Hij belooft stap voor stap bij mij te zijn.

Het tweede is het van Hem te verwachten, is Hij niet een verrassend God? 
Vol verwachting kijk ik uit wat Hij me geeft en wat 2014 mij brengt. 
Ik vertrouw op Hem, Hij heeft me nog nooit teleurgesteld. 



Vertrouw op de HEERE en doe het goede;
bewoon de aarde en voed u met trouw.
Schep vreugde in de HEERE,
dan zal Hij u geven wat uw hart verlangt.
 
Vertrouw uw weg aan de HEERE toe
en vertrouw op Hem: Híj zal het doen.
Hij zal uw gerechtigheid tevoorschijn doen komen als het morgenlicht,
uw recht doen stralen als de middagzon.
 
Zwijg voor de HEERE
en verwacht Hem!
(Ps 37: 3- 7a)









Kreeg jij antwoord op je vragen?



2 opmerkingen:

  1. Prachtige blog, dank je wel voor de mooie bemoedigingen. Hij belooft idd stap voor stap bij ons te zijn. Laten we meer op Hem vertrouwen. Mooi plaatje erbij trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel treffend. Ik hoorde een keer zeggen dat je in het donker fietsend steeds zoveel zicht hebt op de weg die voor je ligt, als de lichtkolom ver reikt. Pas als je dat stukje verder bent, schijnt het licht op het volgende deel. Dank je voor deze blog.

    BeantwoordenVerwijderen