donderdag 25 april 2013

Innerlijke schoonheid als echtgenote

Een lek dak op een regendag: het water blijft druppen. Daarop lijkt een vrouw die altijd ruzie zoekt. (Spreuken 27:15)

 Tja, ik zou liever vertellen dat ik een zacht en kalm gemoed heb, het sieraad wat niet vergaat en kostbaar is in Zijn ogen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik daar weleens moeite mee heb in ons huwelijk. Ik heb Zijn hulp en kracht elke dag opnieuw nodig, om alleen op God te hopen. En elke dag heb ik daar onderwijs voor nodig. Gelukkig is Hij en het woord geduldig met me...

Het belang is me duidelijk, door mijn leven kan mijn man voor het evangelie gewonnen worden (1 Petr3). Daarom is het mijn dagelijkse gebed niet te praten, en te letten op alles waar verbetering hoort te komen bij hem. Maar me als eerste te richten op Hem, in gebed dat ik gevuld wordt met Zijn liefde zodat hij gewonnen wordt, niet door (eigen) kracht of geweld maar door Zijn geest. Mijn eigen belangen aan de kant te zetten: als eerste is mijn leven om Hem dienen en te eren, en ik ben erachter ;) dat het niet meer dan bijbels is mijn man onderdanig te zijn. Ook al is hij niet een man die zijn vertrouwen op de Heere stelt, toch spreken de lessen uit de bijbel voor het huwelijk voor mij, net zoals bij andere gelovige echtgenotes. Liefhebben is een krachtiger wapen dan boze woorden of verwijten. En als ik eerlijk nadenk is het te volgen dat een man niet graag thuiskomt bij een vrouw die klaarstaat met haar lijst verwijten. Een man komt wel graag thuis in een huis vol liefde... 

Mijn opdracht is: hem van harte lief te hebben en het beste voor hem te zoeken.

Met praktische tips:

4 opmerkingen:

  1. Dank je wel. heel goede blog om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Magdalena, je was op mijn blog dus tja, ik werd natuurlijk nieuwsgierig naar jou dus nu ben ik ff hier.
    Wat een mooi blogje en herkenbaar. Ook mijn man heeft niets met het geloof helaas en dat kan heel lastig zijn heb ik wel gemerkt.
    En verwijten maken doe ik ook te vaak. Het plaatje met de tips heb ik meteen maar opgeslagen want die zijn zeer nuttig voor me!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marga,
      Leuk dat je hier komt kijken! Mooi dat we elkaar "digitaal" ontmoet hebben, herkenbaarheid geeft me nieuwe moed om door te gaan!

      Verwijderen