donderdag 11 april 2013

Mijn leven is een weefsel

Corrie ten Boom heeft een prachtig gedicht geschreven waarin ik op moeilijke momenten steun uit kan halen. Dan is het om Corrie te citeren: "God heeft plannen, geen problemen. In de hemel is er geen paniek"








Mijn leven is een weefsel 
tussen mijn God en mij,
niet ik kies uit de kleuren 
heel doelbewust werkt Hij.
Soms weeft Hij er verdriet in 
en ik door onverstand,
vergeet: Hij ziet de boven- 
en ik de onderkant.

Als ´t weefgetouw zal rusten 
en de spoel schiet niet meer om,
zal God het doek ontvouwen 
en verklaart Hij het waarom -
hoe nodig donk´re draden 
zijn in des Wevers hand
naast goud- en zilverdraden. 
Zo komt Zijn plan tot stand.
(Corrie ten Boom)


2 opmerkingen:

  1. Wat mooi ja! Het is jaren terug dat ik haar heb horen spreken. Ze liet toen een handwerkje zien en wees op de onderkant. We begrijpen God vaak niet, maar gelukkig ziet Hij het van de bovenkant. Hij vergist Zich niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat bijzonder dat je haar hebt horen spreken! Gelukkig dat we nu nog zegen ervaren, door de rijke erfenis die ze heeft achter gelaten :)

      Verwijderen