donderdag 4 april 2013

Tel je zegeningen II

Soms heb je dat, alleen zien wat je bezig houdt: als je niet zwanger kan worden kan het zijn dat elke kinderwagen je opvalt. Als je zwanger bent zie je overal "dikke buiken". Door welke "denkbril" je kijkt, het heeft invloed op je, op een negatieve of een positieve manier. 

Dit keer voor mij op een positieve manier, is het een geestelijk positief brilletje? Het nadenken over mijn zegeningen... Op het moment dat ik nadacht over mijn zegeningen, las ik weer een tekst die me bemoedigde, hoorde ik weer een lied, las ik weer een artikel... ik ga steeds meer zien. Ik hoor het compliment van een "voorbijganger", ik voel de rust in mijn hart om zoveel dagelijkse "kleine" zegeningen. 
Ik noem het: werk van de Geest, die geopende ogen geeft om te zien en een open hart om te horen en te begrijpen wat Hij te zeggen heeft aan je.
Zo gevuld te worden met zegeningen daar schieten woorden tekort en is er alleen een hart vol dankbaarheid.

Want de ogen van de Heere rusten op de rechtvaardigen, en Zijn oren zijn gericht op hun gebed (HSV 1petr3:12)

Onze ziel verwacht de HEERE,
Hij is onze hulp en ons schild.
 Want ons hart is in Hem verblijd,
omdat wij op Zijn heilige Naam vertrouwen.
Laat Uw goedertierenheid over ons zijn, HEERE,
zoals wij op U hopen. (HSV Ps 33:20-22)

Tel uw zegeningen, één voor één en vergeet er geen!




Inmiddels heb ik al veel over het boek "duizendmaal dank" gelezen van Ann Voskamp, het staat nog op mijn verlanglijstje ;). Zij leerde haar zegeningen tellen: één voor één, tot ze er duizend had. En ook toen stopte ze niet. Het veranderde haar kijk op het leven en bracht haar rust - met vallen en opstaan. 
Op de site http://www.duizendmaaldank.nl/ is het eerste hoofdstuk te lezen!

4 opmerkingen:

  1. Mooie blog! Dank je wel. Ik denk dat ik die bril hard nodig heb :-) Die geestelijke positieve bril.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! We hebben het elke dag nodig gesterkt te worden en te blijven in Hem. Van Hem is onze kracht!
      Lieve groet,

      Verwijderen
  2. Prachtige blog! Het boek van Ann is echt een aanrader. Binnenkort wil ik er een keer een blogje aan wijden ;-).Zegen en ga vooral door!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je bezoekje en bemoediging! Ik geniet van jouw blog, je hebt er talent voor, echt een zegen!

      Verwijderen