maandag 8 juli 2013

Ik ben niet veranderd!

We hadden een woordenwisseling. Zo met dit zonnige weer is er meer te doen dan te gaan luisteren naar Gods woord...

Eerlijk is eerlijk, waar ik in het 'begin' voor moest strijden, krijg ik nu de ruimte om thuis 'mijn geloof' te leven. Zij het wel meer door het 'leven' dan door de woorden. Soms denk ik een opening te hebben door een vraag van hem, maar snel kapt hij het dan af door desinteresse. 
Het is wat bij mijn leven hoort inmiddels, en ik zie het als opdracht: God zelf gaf deze opdracht aan mij. En ook ja er is steeds weer HOOP, niet door het gedrag van mijn (ongelovige) man, maar wel door wie God is en blijft. Hij geeft me hoop door steeds mijn vertrouwen op Hem te stellen, steeds weer opnieuw. 



Gisteren waren er woorden, ik had gemopperd, en hij verweet me dat hij niet veranderd was (nee was het maar waar!) maar ik. En dat we nu minder weggaan omdat ik wil luisteren naar Gods woord, dat was gisteren de druppel om woorden te krijgen...
Ja dat blijf ik doen, in andere dingen wil ik me naar hem schikken en tegemoet komen, maar het moment om Gods woorden te horen niet. Ik ben verdrietig als ik niet kan gaan luisteren, ik mis het, want ik heb het nodig. Ja daarvoor is een woordenwisseling dan nodig, (niet dat gemopper van mij).

Ik had er gisteren geen woorden voor, ik was leeg, naar God verzuchtte ik mijn wanhoop, want die was er wel. Ik ben dankbaar voor Zijn Geest! Hij fluisterde me Zijn woorden en gaf me nieuwe moed: 
"Wacht op de Heere, wees sterk en Hij zal uw hart sterk maken; ja wacht op de Heere!
(Psalm 27 HSV)


11 opmerkingen:

  1. Lijkt me ontmoedigend. Maar God is aan je zij en ondersteunt je. Dat lees ik tussen de regels door.

    Wat een mooie tekst is dat uit psalm 27. Actief wachten dan maar. En uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie, ik waardeer het dat je meeleeft!

      Verwijderen
  2. Mooi beschreven, wat zo pijn doet.
    Mijn ouders zijn niet gelovig en kan me er een klein beetje iets bij voorstellen. Ik besef goed dat ouders toch weer net iets verder van je af staan, dan je eigen partner. Wat moet dit heftig zijn. Ik wil je alle kracht in Hem toewensen!
    'T zet me ook even stil bij 't feit dat we "gewoon" 2 keer naar de kerk mogen en dat niet moeten skippen, omdat 't bedje zo warm is... Dank je voor deze eye opener!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor je bemoediging! Ouders is ook dichtbij, dan zijn er ook pijnlijke momenten...

      Verwijderen
  3. Ik voel me met je mee. Ook ik moet het in mijn ééntje klaren. Dingen zijn wel anders dan bij jou, geen situatie is hetzelfde. Hij zal me nooit een strobreed in de weg leggen, maar de weg is wel eenzaam. Gelukkig zijn onze kinderen wel gelovig 'geworden'. Dat is een groot geschenk. Blijven geloven. Blijven hopen. Alles op zijn tijd...
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker een mooi geschenk, je kinderen die geloven! Bedankt voor je bemoediging, alles op Zijn tijd!

      Verwijderen
  4. Ik vind wat lapjeskat hierboven zegt heel erg moi. Blijven hopen. En schrijf het af en toe van je af. ( of bidden, maar dat doe je al natuurlijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor je reactie, ja die tekst is een heerlijke bemoediging!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dr. Itua geneest mijn HIV, ik ben al 10 jaar een ARV Consumptie. Ik heb mijn best gedaan totdat ik Dr. Itua tegenkwam op de blogsite. Ik heb hem ge-e-mailen over mijn gegevens over mijn hiv en mijn locatie. Ik heb alles aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat er niets is om bang voor te zijn dat hij me zal genezen , mij schenk me garantie, ik vraag me om dingen te betalen, dus als ik genezen ben, zal ik dankbaarheid tonen. Ik weet niet hoe ik het moet doen Dr. Itua. Ik kreeg zijn kruidengeneesmiddel via EMS Courier-service die bij mij op kantoor kwam 5 werkdagen. Het is een goede man en ik ken hem voor zijn goede werk. Mijn grootmoeder roept hem op om hem en mijn vrienden te waarderen, dat is een vreugde voor mij dat ik vrij ben van het nemen van pillen en dat dikke schoonheid een nachtmerrie is .je zult begrijpen waar ik het over heb als je hetzelfde probleem had ik was zijn agenda ook dat hij me onlangs stuurde, hij geneest een hele aardige ziekte zoals, kanker, herpes, fibromyalgie, hiv, hepatitis B, lever / nier Inflamatory, Epilepsy, Infertility, Fibroid, Diabetes, Dercum, Copd, en brengen ook Ex Lover terug .. Hier zijn Contact .drituaher balcenter @ gmail.com Of Whats_app-nummer +2348149277967

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo allemaal, ik ben Monica Jones, nou, ik wil gewoon niet beginnen oké, zo gaat het, ik werd gediagnosticeerd met GENITALE HERPES-ZIEKTEN en dus nam ik allerlei behandelingen, maar "TE ONZE KENNIS" heeft geen genezing dus op elke andere zocht ik er heel hard naar, maar kwam in teleurstelling terecht, totdat ik Dr. Agaga op internet ontmoette, geloofde ik het eerst niet, maar ik probeerde het en tot mijn verbazing na wat toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ben ik blij om te zeggen dat ik genezen ben van Genitale Herpes Ziekten, dus als ze andere zijn zoals ik of met een andere ziekte, dokter zegt dat deze niet te genezen zijn, raad ik aan om contact op te nemen met Dr. Agaga, ik geloof dat hij u kan helpen: agagasolutiontemple@gmail.com, bel of WhatsApp: + 2348052394128.

    BeantwoordenVerwijderen