zaterdag 6 juli 2013

Ik hou van lezen

Zomaar een berichtje... beetje nostalgie ... en... over mij...
Sinds dat ik kan lezen lees ik boeken. En als ik eenmaal geboeid was door het boek kon ik het niet meer weg leggen, maar moest het uit. Tot diep in de nacht steunend op mijn inmiddels lamme arm totdat het boek uit was. En vaak zonder te kijken op de klok ging het licht uit.
Ook schreef ik graag, brieven naar vriendinnen ("de tijd dat internet nog niet zijn intrede had gedaan"). Niet dat het allemaal even interessant was ;), maar toch de gewone dingen van het leven, wat zij en ik meemaakten deelden we... en het was leuk.
Een brief terugkrijgen was ook een feest, eenmaal per dag de post checken :), een verrassing!
Ik vroeg me af hoe vaak ik nu nog een brief schrijf, kaarten nog wel, maar brieven? Toch blijft een brief wel een persoonlijk cadeautje vind ik.


Is dat waarom het bloggen mij trekt? Ben ik daarom lid van een bibliotheek? En loop ik daarom graag door een boekwinkel? Waarom mijn nachtkastje "altijd" vol boeken en tijdschriften ligt? 
Waarom ik in tijdschriften en kranten (of op internet), advertenties van nieuwe aanwinsten bekijk? Recensies vol aandacht lees en "sommige" boeken op mijn verlanglijstje zet? 



Het is wel een luxe probleem, beetje hap snap, net zoals de consumptiemaatschappij ben ik in het lezen. Hebberig denk ik wil ik ook lezen, of hebben. Maar eenmaal in de kast worden veel boeken vergeten. Sommige "oudere" boeken met name romans vind ik niet mooi meer. Ook bijvoorbeeld boeken uit mijn jeugd, een voorleesbundel van "van der Hulst" die ik vroeger toch echt mooi vond is voor mijn kids lastig door het ouderwetse taalgebruik. Daarom is, de boekwinkel ten spijt, de bibliotheek ook een mooie voorziening. Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat de tijd ook weleens ontbreekt, en het (zelf) lezen met kinderen erbij toch ook wat lastig is.

Ik ben benieuwd naar jullie leestips, ongetwijfeld zijn jullie ook fan van lezen :)

Welk boek ligt er op jullie nachtkastje of ben je aan het lezen?
Wat is jouw favoriete boek (klassieker of aanrader voor de zomervakantie)?
Welk boek staat er op jouw verlanglijstje?

En ik zal zelf ook antwoord geven natuurlijk!

1) Op mijn nachtkastje ligt een dagboekje van C.H. Spurgeon (altijd bemoedigend!) en "een kind van de rivier" van Irma Joubert.
2) Oeps dat is eigenlijk een moeilijke vraag omdat er vele zijn... Een paar boeken van Francine Rivers en Kristen Heitzmann vind ik erg mooi. Maar ik noem er twee die ik laatst gelezen heb, Hadassa en het verbond van Hadassa door Tommy Tenney, als zomervakantie- aanrader dan maar!
3) Op mijn verlanglijstje staat "leven na de genadeklap" door Arie de Rover. Ik ben benieuwd nadat ik een recensie heb gelezen.



7 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog.
    a. Op mijn nachtkastje ligt: Het positieve gezin en Ik kan het niet loslaten ( Annemarie van Heijningen)
    b. Om mee te nemen? Geheimen van mijn hart van Lisa Norato
    c. Bijbel in herzien Statenvertaling om naast mijn eigen bijbel te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. a. naast mijn bed liggen: In wonderland (Lynn Austin)
    erg leuk ontspannen boek om te lezen in de vakantie:)
    bijbel
    vrouw naar Gods hart
    B. -Deadline
    -de Uitnodiging zijn boeken wat ik nu al een paar keer gelezen heb
    C. de meeste boeken vraag ik bij de bieb aan,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat een leuke blog :-) En zelfs voor mij is dat plaatje nostalgie ;-)

    1: op dit moment lees ik: * een vrouw naar Gods hart van Elisabeth George. * Het verloren symbool van Dan Brown (tsjaah wel erg verschillend materiaal he ;-))

    2: Aanrader voor de zomer: het nieuwste boek van Khaled Hosseini 'en uit de bergen kwam de echo'

    3: mijn verlanglijst bestaat uit tig boeken die ik nogeens zou willen lezen.. onder andere 'inferno' van Dan Brown en 'te druk om niet te bidden' van Bill Hybels

    Regelmatig koop ik nieuwe boeken (via marktplaats voor de helft van het geld)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lezen,ja heerlijk...
    ik lees op het moment Bevrijd van banden van Wilkin van der Kamp
    Op vakantie gaat ongetwijfeld een boek van Ted Dekker mee, ben helemaal verslingerd aan zijn boeken...
    en op mijn verlanglijstje staan dan dus ook boeken van Ted Dekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk van jullie te lezen en een kijkje te nemen op jullie nachtkastje :)! En mijn verlanglijstje kan ik ook weer aanvullen ;)
    Ja marktplaats is ook handig, maar dikke boeken worden wel weer duur door het verzenden (pakketpost).

    Vakantie en lezen horen toch wel bij elkaar, net zoals lezen in het zonnetje wat ik net gedaan heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dr. Itua geneest mijn HIV, ik ben al 10 jaar een ARV Consumptie. Ik heb mijn best gedaan totdat ik Dr. Itua tegenkwam op de blogsite. Ik heb hem ge-e-mailen over mijn gegevens over mijn hiv en mijn locatie. Ik heb alles aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat er niets is om bang voor te zijn dat hij me zal genezen , mij schenk me garantie, ik vraag me om dingen te betalen, dus als ik genezen ben, zal ik dankbaarheid tonen. Ik weet niet hoe ik het moet doen Dr. Itua. Ik kreeg zijn kruidengeneesmiddel via EMS Courier-service die bij mij op kantoor kwam 5 werkdagen. Het is een goede man en ik ken hem voor zijn goede werk. Mijn grootmoeder roept hem op om hem en mijn vrienden te waarderen, dat is een vreugde voor mij dat ik vrij ben van het nemen van pillen en dat dikke schoonheid een nachtmerrie is .je zult begrijpen waar ik het over heb als je hetzelfde probleem had ik was zijn agenda ook dat hij me onlangs stuurde, hij geneest een hele aardige ziekte zoals, kanker, herpes, fibromyalgie, hiv, hepatitis B, lever / nier Inflamatory, Epilepsy, Infertility, Fibroid, Diabetes, Dercum, Copd, en brengen ook Ex Lover terug .. Hier zijn Contact .drituaher balcenter @ gmail.com Of Whats_app-nummer +2348149277967

    BeantwoordenVerwijderen