donderdag 18 juli 2013

Zomer en stil zijn

Onrustig is mijn hart tot het rust vindt bij U - Augustinus-

Ik heb altijd genoeg te doen. Dagelijkse beslommeringen en onverwachte gebeurtenissen. Thuis in mijn gezin, de dagelijkse taken. Taken buiten mijn gezin die om actie vragen. Een vraag, een artikel, een overdenking en ga zo maar door. 
Alles wat bij mij "binnenkomt", vraagt om een verwerking. 

Daarom ben ik blij met de zomervakantie, een moment van rust. Ik kan en durf afstand te nemen (en grenzen te stellen) van taken.
"Computer en telefoon ligt buiten handbereik" 



Ik ben dankbaar voor een rustperiode en voel ook dat ik het nodig heb. Een moment van rust als eerste voor mijn gezin en mijzelf: Een moment om stil te zijn voor God. Een moment op me op te laden aan het zonlicht. Een moment om te genieten van de kinderen. Een moment op te genieten van water, zand en zon, fietstochten, en allerlei kinderactiviteiten. Met een boek in het zonnetje, of zonder boek ;) terwijl mijn ogen vanzelf dicht vallen. Spontane ideeën uitvoeren, bijv. pannenkoeken bakken ook al is het 2 keer in de week. Spontane (diepe) gesprekken met kinderen of man. Spelletjes doen terwijl s'avonds het kaarslicht op de tuintafel brandt. De tijd vergeten... 

Mijn lichaam en geest laadt zich op... 
Ondertussen vormen zich nieuwe inzichten...
Een evaluatie van taken...


Tijd voor God...

Zomervakantie: in afhankelijkheid van Hem, gesterkt te worden in Zijn kracht!

"Word gesterkt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht!"
(Efeze 6:10b)


En dat wens ik jullie ook van harte toe!


(Ik neem geen bewuste blogpauze. Hoe langer ik hier stil ben hoe meer ik geniet van de zomervakantie!)

3 opmerkingen: